lørdag 23. oktober 2010

Kjærligheten faller aldri bort!

I dag skal vi se på agapes siste kvalitet: Den faller aldri bort (1.Kor.13,8) Amazing! for å si det på godt norsk. Kjærligheten faller aldri bort!
Hva da med den kjæresten jeg hadde for 20 år siden og som jeg virkelig elsket høyt, men ikke har tenkt på på lenge? Hva med x-mannen min som jeg lovet å elske i gode og onde dager, men som jeg nå ikke kjenner annet enn avsky for?
Agape faller aldri bort! Jeg synes jeg hører Gud hviske i øret mitt: Jeg faller aldri bort! Alt det andre du følte og føler er avskygninger av Meg! Kun hos Meg finner du den ekte varen - kjærlighet som varer!
Oi, da har jeg nok tatt feil. Da har jeg nok forvekslet kjærlighet med sympati, vennlighet og kanskje erotiske tanker og lyst?
Jeg føler behov for å be denne bønnen:
Kjære himmelske Far. Takk for at Du er kjærlighet. Takk for at Du er kjærlighet. Takk for at Du er kjærlighet. Hjelp meg til å se at jeg kan ikke finne den kjærligheten som fullt ut tilfredsstiller og varer uten hos Deg. Hjelp meg til å slutte å søke andre steder enn hos Deg for agape. Jeg takker Deg for at Du elsker meg med en evig kjærlighet, og at den aldri tar slutt. I Jesu navn, amen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar