lørdag 2. oktober 2010

Hvem er i huset ditt?

For et par dager siden var jeg på besøk hos mine to barnebarn som jeg er farmor til. Den yngste er 2,5 år og var ikke hjemme da jeg kom. Moren hentet han i barnehagen, og jeg sto i gangen og ventet da han kom hjem. Da han fikk øye på meg, så han på meg med store øyne og et smil rundt munnen og sa: "Farmor, du er i mitt hus!" Han gjentok det flere ganger, og så tydeligvis ut til å like at han hadde fått besøk. (Tror du farmor likte det, eller...?)
Jeg har tenkt på den uttalelsen i etterkant, og har lyst til å si det på en annen måte: "Jesus, du er i mitt hus!" Og da tenker jeg ikke på kroppen min som huset Han er i, men huset jeg bor i. Jesus er velkommen i huset mitt, og både Han og jeg er glade for at Han er tilstede.
Er Jesus i huset ditt? Har du ønsket Han velkommen, ikke bare som en tilfeldig gjest ved spesielle anledninger, men som en beboer som alltid er der? Det ønsker Han å være, Han ønsker å være den mest betydningsfulle beboeren i huset ditt. Han ønsker å delta i livet ditt på alle områder.
Jeg håper du har invitert Han inn. Hvis ikke, gjør det nå! Han ønsker å være i huset ditt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar