lørdag 3. oktober 2009

Guds ord - den eneste rettesnor

Det er mange situasjoner i livet hvor vi lurer på hvilken vei vi skal ta eller hva vi skal gjøre. Noen ganger har vi flere valg, og det er ikke alltid lett å vite hva som er Guds vilje. Mange stemmer roper høyt for å få vår oppmerksomhet, og mange tanker svirrer rundt i hodet. Man kan bli forvirret av mindre!

Men det er EN som alltid vet hva som er rett, det er EN som ALDRI tar feil, og det er Den Hellige Ånd. Han har Gud sendt for å vise oss sannheten. Og han følger alltid Guds ord. Han vil aldri lede oss utenfor Guds vilje og han vil aldri føre oss utenfor Guds plan for våre liv.

"Ditt ord er en lykt for min fot og et lys på min sti" står det i Salmene 119,105. Et ord jeg husker ble sterkt poengtert for meg da jeg var ung. Vi unge hadde jo så lett for å gå feil, og Guds ord var ledetråden for oss. Men etter hvert som jeg er blitt eldre, har jeg funnet ut at Guds ord er den ENESTE ledetråden for både ung og gammel.

Når jeg står overfor valg i livet, er det EN vei som er den rette, og det er Guds vei. Og Den Hellige Ånd vil vise meg den veien hvis jeg følger Guds ord og ber Gud vise meg sin vei.

Da kan jeg gå trygt og hvile mens jeg går.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar