fredag 28. mai 2010

Politiker eller statsmann?

Jeg hørte på et interessant program på internett-TV idag; Kenneth Copeland's BVOV program hvor Copeland snakker med Mr. Barton om politikk/kristendom osv.
Ett av spørsmålene som kom opp, var: Er den som stiller til valg en politiker eller en statsmann?
Forskjellen er, ifølge Mr. Barton at en politiker er en som tilpasser seg det som forventes av ham for å oppnå personlig gunst og fremgang, mens en statsmann søker Gud for å finne ut hva Han vil og så følger Guds rettledning, selv om det fører til at han må ta upopulære avgjørelser. Han står støtt og vakler ikke, for han vet at han har fått sine instruksjoner fra Gud.
"Så nydelig!" tenkte jeg. Det er jo sånn det er for oss alle sammen, aktiv i politikk eller ei. Og tankene gikk til forkynnere og pastorer jeg har hørt gjennom årene. Er de "politiker" eller "statsmann"? Er jeg "politiker" eller "statsmann" i min vandring med Gud?
Jeg fikk noe å tenke på og kanskje jeg kommer tilbake til mer her på bloggen når jeg har fått bearbeidet tankene.
Ha en vidunderlig og velsignet dag i Guds nærhet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar