søndag 30. mai 2010

Gjør alt i Herren Jesu navn!

"Og alt dere gjør, i ord eller gjerning, gjør det alt i Herren Jesu navn, med takk til Gud Fader ved ham!" (Kol. 3,17).
I fortsettelsen av forrige innlegg, er dette et betimelig og tankevekkende skriftsted. Uansett hva jeg er, hvilken stilling jeg har eller hvilken makt og innflytelse jeg måtte ha, skal jeg gjøre ALT i Jesu navn. ALT! Hva betyr 'alt'? Det betyr at det ikke er noe som unntas. Det er ikke noe område i livet som jeg kan gjemme bort og si: "Dette er bare mitt, dette har ikke Jesus noe med å gjøre!" Alt betyr alt fra jeg står opp til jeg leggere meg og gjennom natta. Ikke bare skal jeg gjøre alt i Jesu navn, men jeg skal også takke Gud samtidig.
Det betyr at mitt liv leves som en åpen bok for Gud. Jeg har ingen mørke kroker, ingen skjulte gjemmesteder hvor mørkets gjerninger kan utføres; kort sagt, jeg lar Jesus komme til i alle områder av livet og ber Han fylle meg med sin kjærlighet og kraft hver dag og hver stund på dagen.

Bønn: Kjære Far i himmelen. Takk for at du gir meg styrke gjennom Jesus Kristus til å gjøre alt i Herren Jesu navn. Jeg takker deg for din styrke i meg og jeg takker deg for din kjærlighet som aldri tar slutt. Den er ny hver dag og jeg kan få drikke av Kilden med Levende Vann, Jesus Kristus. Amen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar