lørdag 1. mai 2010

Godt påbegynt - godt fullført

"Og jeg er fullt viss på dette at han som begynte en god gjerning i dere, vil fullføre den inntil Jesu Kristi dag" (Filipperne 1,6).
Hvis du er som jeg, så er det noen dager du synes er vanskeligere enn andre. Vi husker hvordan det var å være "på toppen", full av glede og fred, Gud syntes så nær og alt virket så lett. Men så kom vi "i dalen", og alt som før var preget av optimisme og glede, ble nå deprimerende og tungt. Ja, det hender faktisk at jeg spør Gud om jeg noen gang vil nå det målet han har satt for meg i livet. Jeg synes det går så tregt, jeg synes jeg henger så etter, og at alt er bare tungt og slitsomt.
Men hvem er det som gir meg slike tanker? Det er i hvert fall ikke Gud. For han vil meg bare godt. Hans tanker om meg er fredstanker, ikke tanker til ulykke. Og han vil fullføre den gode gjerningen han begynte i meg, og ikke gi seg før jeg er hjemme hos ham.
Så i dag vil jeg holde fast på dette at Gud vil fullføre den gode gjerning han har begynt i meg. Han vil ikke gi meg opp. Han vil ikke "bryte forlovelsen" for å si det sånn. Han vil styrke meg og gi meg ny kraft. Halleluja!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar