onsdag 30. juni 2010

Senere er nå!

"I dag, om du hører Hans røst, da forherd ikke ditt hjerte" (Hebr. 3,7-8)
"Dette er dagen som Herren har gjort, la oss fryde oss og glede oss på den! (Salme 118,24).
Har du noen gang sagt: "Jeg skal gjøre det senere"? Og så utsatt det til neste dag - og til neste dag - og til neste dag - og ...?
Vi er sikkert ganske like der. Jeg har utsatt ting til "senere", og noen av de tingene jeg hadde tenkt å gjøre "senere", har jeg enda ikke gjort. Halvferdige håndarbeider er bare én av de tingene jeg skulle gjøre ferdig "senere".
Men jeg tenker at om et halvferdig håndarbeide lever lenger enn meg, betyr det ikke noe i den store sammenhengen. Verre er det med de store avgjørelsene i livet. Hva med avgjørelsen om at du vil bli en kristen? Hvor lenge vil du utsette den? Til "senere"? Det første skriftstedet over sier at om du hører Hans (Guds) røst, må du ikke forherde ditt hjerte. Det betyr at det går an å forherde seg overfor Gud. Du kan høre Ham, men ikke gi gjensvar, og på den måten stenge for Guds velsignelser i ditt liv. Tenk så forferdelig å finne ut at "senere" ble utsatt så lenge at tiden tok slutt!
Senere er nå! Gårsdagens "senere" er i dag! Ikke utsett de viktige avgjørelsene i livet til "senere", for du vet ikke om du får flere anledninger. Dette er dagen ... La dagen i dag bli dagen da du tar de viktige avgjørelsene. La dagen i dag bli en ny begynnelse med Gud. La Ham fylle deg, la Jesu kjærlighet være drivkraften i alt du gjør og sier. For Gud er det alltid , aldri "senere".
Gud velsigne deg i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar