mandag 25. januar 2010

I går, i dag og til evig tid!

"Jesus Kristus er i går og i dag den samme, ja til evig tid." (Hebr 13,8)

"Jesus sa da: Når dere får opphøyet Menneskesønnen, da skal dere forstå at jeg er den jeg er..." (Johannes 8,28)
"Da sa Gud til Moses: Jeg er den jeg er. Og han sa: Så skal du si til Israels barn: JEG ER har sendt meg til dere." (2. Mos 3,14)
Jeg var på kurs i indre helbredelse i helgen, og jeg må innrømme at det gikk et lys opp for meg. Noen kjenner kanskje til begrepet teofostisk betjening (http://www.theophostic.com/), som går ut på at Jesus kommer til i vårt indre med sitt lys og sin helbredelse. Ikke bare i nåtid, men også i fortid. Jeg har ikke helt forstått hvordan han kan gjøre det, men skriftstedene over gjorde det klart for meg.
Jesus ER. For han er ikke tiden på samme måte som vi ser og oppfatter tid. Jesus ER i går på samme måte som han ER i dag og som han alltid ER i morgen. Så når noe vondt skjedde meg da jeg f.eks. var to år, kan Jesus gå inn i den situasjonen fordi han ER da jeg var to år. Han kan lyse med sitt lys på det som hendte, lege sår og bryte lenker og bånd. "For den Gud som bød at lyset skulle skinne fram i mørket, han har også latt lyset skinne i våre hjerter, for at kunnskapen om Guds herlighet i Jesu Kristi åsyn skal lyse fram." (2. Kor 4,6, min utheving. Les gjerne 2. Kor 3,17-4.6 for sammenhengens skyld )
Gud vil helbrede mennesker fra indre sår og smerter. Han ønsker å sette deg og meg fri slik at vi kan leve våre liv i frihet. Det var jo derfor Jesus kom, for å sette mennesker i frihet. Men det har vært et område som menighetene ikke har hatt kunnskap om tidligere. Men nå setter Gud mennesker i stand til å sette andre fri i Jesu navn. Vi trenger menigheter hvor lemmene er frie og klare til å ta imot innhøstningen som vil komme.
Jeg ber om og ønsker at jeg må være rede og jeg håper at du gjør det samme for din del. Høsten er stor, men arbeiderne få. Vi må be Herren drive arbeidere ut til sin høst, arbeidere som er hele og ikke mangler noe. Det er Guds ønske for deg og meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar