tirsdag 30. august 2011

Herrens Ord blir til evig tid!

"For dere er gjenfødt, ikke av forgjengelig, men av uforgjengelig sæd, ved Guds ord, som lever og blir. For alt kjød er som gress, og all dets herlighet som blomsten på gresset. Gresset visnet, og blomsten på det falt av. Men Herrens ord blir til evig tid. Og dette er det ord som er blitt forkynt dere ved evangeliet" (1 Peter 1,23-25).
I disse urolige tider er det godt å vite at det er EN ting som aldri forandres, ødelegges eller dør, nemlig Guds Ord. Uansett hva som skjer i og rundt oss, er Guds Ord det samme. Det står der urokkelig, det er det samme i går, i dag og til evig tid.
Når så mange ting rundt oss forandrer seg og ingen ting ser ut til å være stabilt; jeg tenker på terrorhandlinger og naturkatastrofer, er det allikevel EN ting som "står om enn tårnene faller", og det er ikke kirkehuset som en bygning, men Guds Ords bygning. "For vi er Guds medarbeidere. Dere er Guds åkerland, Guds bygning" (1 Kor. 3,9). Når vi har tatt imot Guds Ord, er vi som en bygning som står fast. Det Ordet vi har tatt imot gjør at vi er urokkelige. Kroppen vår går etter hvert til grunne, men  "Vi vet jo at om det telt vi lever i på jorden blir brutt ned, så har vi en bygning som er av Gud, et hus som ikke er gjort med hender, evig i himmelen" (2 Kor. 5,1). Det synes jeg er en trøst, en styrke og en oppmuntring i en turbulent og urolig verden. Det ønsker jeg å gi ut til mennesker rundt meg som ikke har fått del i det enda.
Herrens Ord blir til evig tid! Det er urokkelig, det står fast. Og jeg får stå fast i Ordet! Halleluja!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar