onsdag 29. juli 2009

Framtidshåp

"For jeg vet de tanker jeg tenker om deg, sier Herren. Det er fredstanker og ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi deg framtid og håp. og du skal påkalle meg og gå av sted og be til meg, og jeg vil høre på deg. Du skal søke meg, og du skal finne meg når du søker meg av hele ditt hjerte".
"For jeg vil gi deg helsen tilbake og lege dine sår, sier Herren."
(Jeremia 29, 11-13 og 30,17.)

Hvis du noen gang har tenkt at Gud bryr seg om alle andre, men ikke om deg, så les skriftstedene over en gang til. Han bryr seg om DEG og han bryr seg om MEG. I det første sitatet står det dere og deres, men siden jeg er en del av "dere", har jeg gjort det personlig. Og Gud er den enkeltes Gud. Han er min Gud, Han er din Gud. Om ingen andre i hele verden ville være Hans barn, ville Han gjort akkurat det samme som Han gjorde for min skyld og for din skyld.

Gud har bare gode tanker om og for oss. Han ER kjærlighet, Han har ikke kjærlighet, eller Han produserer ikke kjærlighet, men Han ER kjærlighet. Det er Hans vesen, det er sånn Han er. Jeg synes det er vanskelig å forstå, men jeg ber Gud åpenbare det for mitt indre menneske. Og jeg er i Ham og Han er i meg! Det er stort, ja, nesten for stort til å kunne være sant. Men det ER sant. Og Han vil gi meg framtid og håp, og han har mitt beste for øye. Han har bare gode tanker for meg, fredstanker, helbredelsestanker, kjærlighetstanker.

Det er grunn til å prise Ham i dag, og takke Ham for Hans godhet.
Halleluja!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar