tirsdag 24. august 2010

Flere velsignelser

"Velsignet være din kurv og ditt deigtrau!" (5. Mos. 28,5).
Jeg har alltid likt å lage mat, og jeg husker da jeg først ble undervist i disse sannhetene som jeg skriver om her. Jeg bakte mye brød på den tiden, og jeg syntes det var så godt å vite at Gud velsignet mitt deigtrau! Tenk at Gud bryr seg om deigtrauet mitt! Eller bakebollen eller miksmasterbollen, for den saks skyld.
Gud bryr seg om ALLE forhold i livet vårt. Når jeg er ute og handler, velsigner Gud det jeg kjøper og tar med hjem. Jeg bruker ikke kurv å bære varene i, men Han velsigner plastposen med varer, eller handlenettet eller hva det nå er.
"Velsignet være du i din inngang, og velsignet være du i din utgang!" (v.6). Uansett hvor jeg er og hva jeg gjør, er jeg velsignet. Men jeg vil igjen minne om kriteriene for å være i Guds velsignelse, det er vers 1 og 2: "Dersom du nå hører på Herrens, din Guds røst, så du akter vel på å holde alle hans bud, som jeg gir deg i dag, da skal Herren din Gud heve deg høyt over alle folkene på jorden. Og alle disse velsignelser skal komme over deg og nå deg, så sant du hører på Herrens, din Guds røst."
Hvis jeg 1) hører på Guds røst og 2) akter på å holde Hans bud, skal alle de følgende velsignelsene, ikke bare være innen rekkevidde, men komme over meg og nå meg. Når noe kommer over meg, er det ikke jeg som forsøker å få det til å komme, men det bare kommer. Når noe når meg, tar det meg igjen, eller finner meg.
Det betyr at når jeg gjør punkt 1) og 2), vil Guds velsignelser "automatisk" bli mine. Mitt fokus skal være på å holde meg til Gud og følge Han, og så vil Gud sørge for at velsignelsene blir mine.
Neste gang du baker en kake eller et brød eller lager middag, kan du takke Gud for at Hans velsignelser er over det du gjør, og resultatet vil bli en velsignelse for deg selv og andre.
Herlig å være frelst? Ja, absolutt!
Ha en flott dag i Guds velsignelser!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar