søndag 28. juni 2009

Gud, jeg er så sliten og lei!!!

Har du noen gang følt at du er sliten av å be og be og ikke få svar? Føler du at du er lei av å leve dag etter dag uten tilsynelatende å komme videre?
Jeg tror alle har kjent på maktesløsheten og oppgittheten av å føle at vi ikke kommer videre. Det er akkurat som om døra til fremgang, helse, glede og et rikt kristenliv er lukket.
Men midt i at vi føler oss slitne, nedtrykte og likeglade, sierJesus: "Jeg elsker deg uansett! Du kan ikke gjøre noe fra eller til for å fortjene min kjærlighet. JEG ER. Og det var jeg, det er jeg og det blir jeg. JEG ER i går og i dag den samme, ja, til evig tid. (Heb. 13.8). Og det er nok for deg. La ikke hjertet fordømme deg fordi om du ikke føler deg på høyden alltid. Det er din stilling i meg som betyr noe, og JEG ER. Og når du er i meg, så er du også, du er elsket, du er verdifull og du er mitt elskede barn."
Å være kristen er ikke å streve, men å hvile. Jesus tok med seg disiplene sine til et øde sted for at de skulle hvile litt. (Mark 6.31). Og i Matt 11.28 sier han: "Kom til meg, alle som strever og har tungt å bære, og jeg vil gi dere hvile!" Han vil bære oss gjennom livet, Han vil gi oss hvile, og Han elsker oss. I de tunge periodene i livet når det synes vanskelig å leve i seier, er Han også der. Han sier: "For jeg vet de tanker jeg tenker om dere (deg), sier Herren. Det er fredstanker og ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi dere (deg) framtid og håp. Og dere (du) skal påkalle meg og gå av sted og be til meg, og jeg vil høre på dere (deg). Dere (du) skal søke meg, og dere (du) skal finne meg når dere (du) søker meg av hele deres (ditt) hjerte. Jeg vil la meg finne av dere (deg), sier Herren. Jeg vil gjøre ende på deres (ditt) fangenskap ..." (Jeremia 29,11-14).
Guds ord er skrevet for hver enkelt troende, og ved å personliggjøre det, som jeg har gjort her i parentesene, blir det Guds tale til meg. La det tale til deg også, og la Hans kjærlighet og Hans fred fylle deg.
Gud velsigne deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar