fredag 5. juni 2009

En fred, et sted og et løfte

I kapitlene 13 - 17 i Johannes evangeliet snakker Jesus til disiplene sine om fremtiden og det som skal skje med ham og med dem (og oss) etter at han er fysisk borte fra jorden.
I kap. 14, 1-3 sier han: "La ikke deres hjerte forferdes! Tro på Gud, og tro på meg! I min Fars hus er det mange rom. Var det ikke slik, da hadde jeg sagt dere det. For jeg går bort for å gjøre i stand et sted for dere. Og når jeg er gått bort og har gjort i stand et sted for dere, kommer jeg igjen og skal ta dere tl meg, for at dere også skal være der jeg er."
I disse versene sier Jesus at det finnes en fred i ham, og den freden er basert på vår tro på Gud og Jesus. Så snakker Jesus om et sted som han skal gjøre klart for oss. Der skal vi være sammen med ham for ALLTID. Til slutt gir han oss et personlig løfte om at han kommer tilbake for å hente oss til seg. Tenk på det; hans personlige signatur og løfte er på vår frelse. Og vi VET at vi blir hentet av ham når tiden er inne. Og så skal vi være sammen med ham for all tid. Det er gode nyheter og grunn til å være glad og takknemlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar