søndag 28. juni 2009

Jeg kan makte ALT

"Alt makter jeg i ham som gjør meg sterk". (Filipperne 4,13).
Et ganske sterkt ord - ALT - ingenting er unntatt. Alt innebærer alle ting, absolutt alle ting vi kan stå overfor. Fristelser, prøvelser, sykdommer, ondskap av alle slag, motgang osv. Ingen ting skal kunne stå seg mot meg når jeg er I HAM. Men det er det som er hemmeligheten. I meg selv er jeg kun et svakt menneske som trenger noen å støtte meg til, men I HAM makter eller klarer jeg alt. Det er godt å vite når vi står overfor prøvelser og fristelser som ser umulige ut. Men ingenting er umulig for Gud - og jeg er i ham, som gjør meg sterk.
En vidunderlig sannhet som vi kan stå fast på hver dag.
Han en vidunderlig søndag og en vidunderlig sommer - I HAM.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar