mandag 11. august 2014

Oppmuntring

Det er over et år siden jeg skrev noe her sist, men i går skjedde det noe som gjorde at jeg fikk lyst til å fortsette å skrive.
Jeg fikk en e-mail fra en ung dame som fortalte at hun likte bloggen min og ønsket at jeg skulle skrive  mer. Det var veldig koselig, og det var den oppmuntringen jeg trengte for å komme igang igjen.

Oppmuntring - et enkelt ord sagt eller skrevet i rette tid kan bety en stor forskjell i et menneskes liv. Har du fortalt noen at du setter pris på dem? Mange ganger tar vi våre nærmeste for gitt, men kanskje de trenger DIN oppmuntring? Eller kan hende du har en venn, nabo eller kollega som du setter pris på og som har vært til hjelp og støtte for deg. Fortell dem at du setter pris på dem! Det å bli fortalt at vi er til hjelp for andre mennesker, gjør noe med oss. Det gir oss nytt mot og inspirasjon til å fortsette og kanskje forsøke å gjøre enda mer.

I dag oppmuntrer jeg deg til å komme med gode, oppmuntrende ord til noen som du vet fortjener det. I Ordspråkene 15,13 står det: "Et glad hjerte gjør ansiktet lyst, men hjertesorg bryter ånden ned." Kanskje du kan være med å gjøre noens ansikt lyst i dag ved å oppmuntre dem?
Akkurat som den unge damen oppmuntret meg i går til å skrive mer, kan du være en oppmuntrer for andre slik at de kan fortsette å gjøre gode gjerninger.
Gud velsigne deg idag!

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg kom tilfeldigvis innom bloggen din i kveld, og liker også veldig godt det du har skrevet (har ikke rukket å lese alt da, men...) Jeg kommer til følge med her fremover :)

    Jeg føler meg litt som en "sliten" kristen for tiden, og opplever at jeg kan senke skuldrene her inne hos deg.

    Så TAKK for at du deler din tro, visdom og erfaringer på denne bloggen!

    Gud velsigne deg :)

    Vennlig hilsen Maria

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Maria.
      Koselilg å høre fra deg. Gud velsigne deg.

      Slett