fredag 22. august 2014

Behage Gud

Har du noen gang tenkt på hvordan du kan behage Gud? Det har jeg. Jeg har tenkt: "Hva kan jeg gjøre i dag for at Gud skal bli fornøyd med meg?"
For en absurd tanke! Hvordan skal jeg - et lite menneske - kunne gjøre noe som helst for at Gud skal bli fornøyd med meg? Kan jeg overhodet gjøre noe som "pleaser" Gud?
Ja, det kan jeg! Men det er ikke å gjøre noe i ordets vanlige forstand, det er ÅTRO! 
I Hebreerbrevet 11,6 står det: "Men uten tro er det umulig å være til behag for Gud. For den som trer fram for Gud, må tro at han er til, og at han lønner dem som søker ham."
Uansett hva jeg gjør av gode gjerninger, fin opptreden og vennlige ord, så behager ikke det Gud med mindre jeg har tro. Det er TRO som behager Gud.
Tro at Han er til, tro at Han sendte Jesus som min stedfortreder, tro at når jeg lever i troen på Jesus, behager jeg Gud.
Da kan vi slappe av og nyte livet. Da blir det ikke stress, mas og jag for å tekkes Gud, men det blir en dyp overbevisning om at "jeg er god nok - i Jesus". Når Gud ser meg, ser Han Jesus, og Han er alltid fornøyd med Jesus. 
Hvis du synes det er vanskelig å forstå hvordan Gud kan være fornøyd med deg, (du tenker naturligvis på alt det gale du har gjort, sagt og tenkt,) så se for deg Jesus som din stedfortreder. Dersom du har gjort Jesus til Herre i livet ved å ta imot Ham som din Frelser og bedt om tilgivelse for dine feiltrinn og synder,  ER du god nok. Da ER Gud fornøyd med deg. Du behager Gud!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar