tirsdag 22. september 2009

Frykt? Nei takk!

Når jeg er redd vil jeg stole på deg!

Gud har gitt oss mange herlige løfter i sitt ord. Ett av dem er at Han tar vare på oss, beskytter oss og omgir oss på alle kanter.

Jeg tror frykt er en av de mest utbredte "plagene" djevelen bruker mot oss. Det er mange kristne som frykter alt mulig. De er redde for sykdom, innbrudd, ulykker, at det skal skje noe vondt med familien, osv., osv.

Og bibelen sier ikke at vi ikke har lov å kjenne på frykt eller redsel. Men den har en "medisin" vi kan ta og som virker mot frykt. Den medisinen er å stole på Herren.

Hva betyr det å stole på Herren? Det betyr at jeg setter alt Han er opp mot det jeg frykter. Hvis jeg frykter sykdom, setter jeg min frykt opp mot Hans ord som sier at jeg har legedom ved Jesu sår. Hvis jeg frykter ulykke, setter jeg det opp mot den 91. salme som taler om at Herren beskytter meg under alle forhold. Enhver frykt har sitt motstykke i Guds ord, og Guds ord er alltid vinneren. Men seieren kommer ikke av seg selv, rekende på ei fjøl. Jeg må aktivt bruke ordet som et sverd og tale det mot situasjonen i Jesu navn. Og Han som er i meg er sterkere enn han som er i verden.

Frykt? Nei takk! Jeg tar ikke imot djevelens ødeleggende tanker. Jeg tar kun imot Guds ord og det setter meg fri fra syndens og dødens makt.

Halleluja! Må du og jeg ha en fryktløs og herlig dag med Herren i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar